mandag 30. mars 2009

Påske i anmarsj

Det sildrer fra taket. Jeg kikker ut av vinduet på snøhaugen som omsider minker. Endelig. Det har vært en frisk og flott vinter til glede for liten og stor, men nå vil jeg ha vår! Det sikreste tegnet på at noe holder på å skje er at det har begynt å klø i nesa og ørene. Jepp, allergien er her igjen, og jeg er på etterskudd med medisinene som vanlig. Ikke for det, jeg har jo knapt kunne brukt noen preparater de siste årene pga graviditet og amming, så denne våren kan jeg lett bli hekta på antihistaminkjøret igjen!

Etter som jeg er av den heldige lærerstanden så har jeg påskeferie fra begynnelsen av neste uke. Det gleder jeg meg veldig til! Det skal bli mye kos med gutta, litt småpusling hjemme, og familiebesøk. Ikke noe tur til fjellet her nei, det får være nok snø nå! Kanskje kan jeg lære Eldstemann å lage demninger og vannrenner i stedet? Det er en passende aktivitet i snøsmeltinga.

Det er en ting til som jeg ikke kommer utenom. Jeg må male påskeegg med gutta! Det er blitt en tradisjon nå, en veldig koselig en. Eldstemann har malt hvert år fra han var ganske liten, så nå skal Minsten få prøve seg også. Det blir stas. Men man kan vel ikke se bort i fra ett eller annet knust egg? Minsten har liksom en litt annen stil en brodern. Her er det full fart og store bevegelser etterfulgt av latterkuler. Så det er blitt ekstra mye latter her i gården etter at Minsten kom til verden!

Og så en liten sprudlende hilsen til alle som lengter etter våren. Her er en klassiker med Hasse og Tage -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar