tirsdag 28. april 2009

At det var? Avatar...Slik kan du lage din favoritt!

Jeg må medgi at jeg ikke er av de som bruker største delen av dagen min, eller livet mitt for den saks skyld, på dataspill, tv-spill og slikt. Ikke for det, jeg setter pris på et godt Playfish-spill som Bowling og Word challenge (Det siste er jeg rimelig hekta på for tiden). Men å bruke tid og penger på at avataren min i en eller annen liksomverden skal bli den tøffeste og sterkeste og kuleste...nope, kommer ikke til å skje.

















Superheltmeg- Ray Shell

Likevel, så snublet jeg bort i dette avatarstyret forleden. At det var? Så grønn som jeg er med hensyn til virtual reality så måtte jeg SNL'le svaret: "Representasjon, legemliggjørelse; symbol eller bilde som brukes (f.eks. i chatteprogrammer på Internett eller i virtual reality) til å representere en person."

Javel ja. Dette hadde fint lite med meg å gjøre helt til at jeg fant ut at jeg kunne lage mine alter egoer fra forskjellige tegneserieverdenfavoritter! For en åpenbaring. Tenk en Rachel-figur i South Park! Dette måtte jeg prøve.









South Park- meg

South Park Studio kunne tilby en veldig artig avatartjeneste. Her fikk jeg til og med hårbånd (noe jeg alltid bruker) og mellomrommet mellom fortenna mine. Mobilen og skulderveska fikk jeg også med. Herlig!

Favoritten må likevel være avataren min fra The Simpsons. Her ser jeg sånn passe 35-år-gammel-lærer - Miss Krabappel gå å ta deg en bolle- ut! Og tenna er med her også, ubetalelig!










Meg og Miss Krabappel


Japanske tegneserier har i likhet med slike altoppslukende onlinespill som WoW heller ikke fenget meg helt. Jeg vokste opp med amerikanske superhelter som Lynvingen og Edderkoppmannen. ( Jepp, det var det vi kalte dem på den tiden...) Men jeg må tilstå at disse Mangatarene er rimelig søte. Her kan du lage en, og her er jeg!












Her kan du lage dine egne Avatarer:

Marvel Comics - superhelt
South Park Studio - South Park avatar
Simpsons - The movie - Simpsons avatar
Face Your Manga - Manga avatar

Gi Kudos til denne saken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar