tirsdag 7. april 2009

Et annerledes 80-tall!


Hvis noen lurer i disse 80-tallsquiztider. Er dette musikken som går best hjem i Rachels lekegrind? Til det svarer jeg; jeg er ingen fanatiker og jeg setter pris på en god gammel 80-tallspoplåt som hvilken som helst annen person født på 70-tallet.

Men hvis jeg skal virkelig anbefale musikk, eller trekke fram ei plate som har betydd noe for meg så kommer jeg alltid tilbake til en helt annen type plate fra 80-tallet. Nemlig "Rain Dogs" av Tom Waits. Nå kan jeg ikke skryte på meg at jeg ble Tom Waits-tilhenger som 11-åring. Nei mens jeg trådde mine første studentsko i Bergen ble jeg kjent med en snodig type i Studentradioen der jeg hang omtrent hele tiden. Han introduserte meg for Waits og og for en mengde annen musikk. Så betatt ble jeg at jeg faktisk ble sammen med fyren en periode!

Etter den tid har jeg ikke sett meg tilbake og platesamlinga tok av i en helt ny og mer spennende retning.

Dagens anbefaling til de av dere som ikke har oppdaget denne plata. Tom Waits - "Rain Dogs" der altså.




Gi Kudos til denne saken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar