torsdag 16. april 2009

Lenge leve anarkiet! Go Samfunnspartiet!

Vanligvis tar jeg t-banen til jobb, men denne uka har jeg vært så treig om morran at jeg må ha tydd til skranglefiaten for å komme på jobb. Skranglefiaten har et fortrinn i forhold til t-banen. Her kan jeg høre på radio høyt og ikke i sånne irriterende rare hodetelefoner som enten detter ut av øra(minivarianten) eller får meg til å se ut som en operatør for opplysningen 1880 (maxivarianten).

Det til side, poenget var at denne morgenen kunne Østlandssendingen melde at det anarkistiske Samfunnspartiet stiller med mange kjendiser på sine lister i Aksershus og Oslo til høsten. Dette er jo ikke noe å la seg merke med per se, men når det blir trukket fram at disse kjendisene, med unntak av Espen Thorsen Hværsågod Takkskalduha, og Alex Rosén, ikke har blitt spurt om å stå på listene, så blir nyheten med ett mer fornøyelig.

Jeg sitter her og humrer og tenker på Ari Behn ,som er satt opp på 16.plass i Oslo og 5.plass i Aksershus, og ikke bare kan trekke seg fra lista. Han må faktisk melde seg inn i et annet parti før han kan slettes fra Samfunnpartiets liste! Tipper at han ikke synes dette er like festlig som meg...

Spøk til side. Jeg ble litt paff når jeg hørte at man kan bli satt opp på valglister uten å bli spurt selv. Jeg er selv politisk engasjert, men har aldri hatt lyst til å være medlem av et parti. Hvis jeg skulle bli satt opp på ei liste for et parti og deretter måtte melde meg inn i et annet parti for å stryke meg fra den første lista, ville jeg blitt temmelig sur. En merksnodig ordning spør dere meg. Uansett, det var jo litt fornøyelig sånn tidlig på morgenen da.

Gi Kudos til denne saken!

3 kommentarer:

  1. Men du trenger ikke møte opp hvis du blir valgt, heller trenger du ikke støtte partiets agenda om du hadde blitt valgt, jeg tror dette er mer en spøk fra deres side, om hvor lett det nettop er for en kjendis å bli valgt enn for en helt vanlig person som utretter mye bedre.

    Anarkisten

    SvarSlett
  2. Det høres ut som en spøk, ja. Og du har jo selvsagt rett. Det er nok lettere for kjendiser å bli valgt bare i kraft av navnet. Vi får se hva slags utslag det får på valget til høsten :-)

    SvarSlett
  3. Klart, det er gladpsycho at Anarkisten veit så mye om de demokratiske prosessene...

    SvarSlett