torsdag 23. april 2009

The man I love...

Er hjemme etter en morsom kveld med koret. Vi øver inn nytt repertoar til sommerkonserten vår den 4.juni. Det er hardt arbeid. Vår nye dirigent, Rolf, har utfordret oss til å synge "Gershwin for girls". Det er fantastisk gøy, og noe annet enn svenske viser (ikke til forkleinelse for svenske viser...but I love that jazz). Så i kveld har vi gått inn i materien på blant annet den nydelige om noe banale (etter teksten å dømme) Gershwin-hit'en "The man I love". Jeg er sikker på at vi kommer til å mestre det bra om vi tør å slippe oss litt løs.

Jeg har jo hørt denne blitt framført tidligere, på radio eller en jazzplate jeg har. Så jeg begynte å tenke etter, og joda. Denne må da ha blitt framført av den legendariske Ella Fitzgerald? Gjett om! Jeg søket på You Tube, og vips (You Tube er fin slik...)..der var hun. Så her er hun. Jenter i koret, ta en titt, så kanskje vi kan prøve å fiske fram "our inner girl" vi også!

Og etter som tittelen borger for det, Trygve, denne er til deg...løøøøøvU!

1 kommentar:

  1. Dette var råbra Rachel, blir skikkelig godt humør av slik flott musikk og sang

    SvarSlett