torsdag 16. april 2009

Nå skal det feires...trenger tips!

Jepp, da er det et faktum, om 2 dager blir jeg 35 år, grå hår har dukket opp under hårbåndet mitt, og jeg er på vei mot 40. Men er det noen vits i å deppe av den grunn? Nope, her skal det for en gangs skyld feires.

Jeg venter masseinnrykk i helgen. Jeg bestemte meg for at det var på tide med en fest. Sist gang jeg feiret meg selv skikkelig ble jeg 25 og samla 20-30 studiekompiser inn i min 18 m2 hybel på Møhlenpris i Bergen. Jeg våkna dagen etter med hodet i noe vinsøl og et veltet askebeger. Det var et godt tegn på en vellykket fest på 90-tallet.

Hva med 30-årsdagen? Det ble aldri til at jeg feiret den. Aksel kom til verden 3 dager etter, så det var liksom ikke aktuellt å slå hæla i taket og tenna i tapeten når jeg var 13 dager på overtid.(Kanskje Frøken Makeløs undrer seg over dette hun som ikke har barn, men vi som har vi forstår...;-))

Denne gangen har jeg greid å gå klar av fødsler, amming og ungegreier (riktignok skal barna sove her mens vi fester, men det går nok fint), så nå blir det party! 35-årsjubileum og innflyttingsfest i en og samme "happening"! Det blir stas. 30 gjester og stor ståhei.

I morgen kommer overnattingsgjester fra Milano og Bergen, og på lørdag er selve festen. Er jeg i rute? Neppe, men er man noen gang det? Rengjøring tar jeg i morgen, så får resten gå som seg hør og bør. Premier til dugnadsgjengen og festquiz er i boks, det jeg trenger nå er å finne på noe smart med hensyn til mat.

Så jeg har tenkt på fingermat. Har noen ideer, men er åpen for spenstige forslag som ikke er alt for kompliserte. Er det noen som kunne tenke seg å dele noen oppskrifter av sine favoritter med
meg?

Jeg tar i mot alle tips med takk!





















Gi Kudos til denne saken!

4 kommentarer:

  1. Hei,
    jeg tenkte jeg kunne ta med en god mynte-youghurt dip og kanskje noen spicy kyllinglår hvis du får det til å passe inn? :)
    Ellers er det jo godt med fetaost, oliven, soltørka tomater, marinerte piri-piri og sånne ting som man ikke trenger å jobbe noe med... :)
    Lars

    SvarSlett
  2. Takk som byr! Høres meget godt ut. Men, det er jo ikke meningen du skal ha noe utlegg på mat. Vi står for alt bortsett fra overdrevne mengder alkehyler. Velkommen! Vi gleder oss :-)

    SvarSlett
  3. Jeg kan spille og synge, men... Jeg stripper ikke altså! Jaaa, vet hvordan dere jenter er.
    Og så såååå gammel a' gitt.... tihi.

    SvarSlett
  4. Gratulerer med den store dagen, fikk ikke sagt det før du forsvant i dag. Det blir nok kjekt med en sånn feiring. Klem fra Unni

    SvarSlett