mandag 20. april 2009

The party!

Det er et faktum. Jeg er 35-år og feiret dette med en fantastisk fest i helgen. Takk til alle sammen som kom og gjorde dagen min til en super dag. Og takk til alle dere som bidro med forslag til fingermat som kunne serveres.














Det er et sjakktrekk å lage god mat hvis man ønsker fokus vekk fra seg selv (og sin alder) Slik får man folk i stedet til å bifalle kokkekunstene, og vips er slike tøyseting som alder og grå hår glemt. Jeg fikk god hjelp av gjester fra Bergen og Milano til å gjøre i stand til festen. I tillegg trådde ektemann, søster, kompis og mamma til for å lage herlighetene. Skal man dømme etter hvor mye det ble igjen (dvs...ingenting), så må maten ha vært god. (Eller folk utrolig fulle...jeg satser på det første.)














Det ble servert:

- scampi i søt chilisaus med sataydip
- kjøttboller i tomatsaus
- pizza
- caprese
- lefseruller med snøfrisk, laks og ruccola/spekeskinke, pepperost og ruccola/lodderogn, rømme og ruccola
- guacamole og tortillachips
- pølsespidd
- kyllingspidd med myntesaus
- sushi av kveite, laks, kamskjell og scampi
- vegetarmaki
- oliven og chili
- foccacia
- steinovnsbakt brød og baguetter
- jarlsbergostespidd med drue
- parmesanost
- melon og appelsinfat
- sjokoladekake og godis
-snacks














Jeg kan nok med hånden på hjertet si at det blir en stund til jeg feirer meg sånn slik, men moro var det lell. I morra er det en viktigere kar som skal feires. Da er eldstemann, Aksel, 5 år, så da har jeg lovet burdagspannekaker og is!














Forventningsfull nesten-5åring!

Gi Kudos til denne saken!

3 kommentarer:

  1. Bare 5 år til neste store feiring. Da kan kanskje jeg og bli med :)

    SvarSlett
  2. Jepp, men du skal vel feires først! Jeg vil på fest på Sotra! Ellers håper jeg dere kan ta turen innom i sommer. Litt synd å måtte vente 5 år :-)

    SvarSlett
  3. Vi planlegger å ta et besøk i slutten av Mai etter retur fra Bordeaux.
    Men ja, blir vel en 40-års feiring på Sotra først håper jeg :)

    SvarSlett