mandag 27. april 2009

Pollenplager...noen tips?














Jeg må innrømme at jeg har vanskligheter med å konsentrere meg i dag. I fjor var jeg veldig tøff i trynet og utbasunerte at graviditet og fødsler så og si hadde kurert meg fra allergi. Dette er positivt feil! Jeg går rundt i en skodde om dagen, og det selv om jeg er medisinert både her og der. I tillegg undeholder jeg kollegene mine med serienys av sjeldent kaliber. Jeg høres ut som ei asmatisk bikkje!

Jeg fikk råd fra en venn av meg å prøve et naturprodukt som het Nasalys eller noe. Det skulle visst hindre pollen fra å trenge inn gjennom nesen. Det var et slags sukkerprodukt som la seg over slimhinnene. 100 % bivirkningsfritt, eller? Er det noen som har erfaringer?

Hos oss er det morens gener som er nedarvet til barna, for det ser ut til at begge guttene har pådratt seg dette svineriet. Eldstemann går i en døs om dagen, og Minsten viser umiskjennelige tegn på at han også kan være plaget. (Blank snørr, røde øyne, nyser, irritert). Det er jo ikke morsomt å tenke på. Jeg går og dagdrømmer om å kutte ned bjørkene i nabohagen for tiden...(men jeg vil jo helst være litt positiv...)

Er det noen som har gode råd som ikke innebærer piller/mikstur, nesespray/rhinocort og øyedråper?

tegning lånt fra http://www.tidsskriftet.no/lts-img/2001/fig200130087.jpg

Gi Kudos til denne saken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar