fredag 10. april 2009

Rachel radbrekker 80-tallsklassikere. Dag 7. Gårsdagens var lett, er denne det?



Gratulerer til Audun, Unni og Toril som løste gårsdagens gåte og så Jahn Teigens "Min første kjærlighet" fra "En dags pause" i 1979. I dag fortsetter quizen med en amerikansk klassikere fra det gyldne 80-tallet.

Oppgaven er som før:

1. Hvilken sang er dette?
2. Hvilken artist/gruppe?
3. Hvilket album og årstall?

Teksten er noe fritt oversatt av hensyn til rim og rytme:

Jeg står opp om morran og jeg har ingen ting å si
Jeg går til sengs om kvelden og har ingen ting å gi
Jeg ekke annet en sliten, jeg er sliten og trøtt av meg selv
Hei der beibi, jeg kunne trenge litte grann hjelp

Bilde er lånt fra: http://z.about.com/d/stlouis/1/0/R/1/-/-/80slogo.jpg



Gi Kudos til denne saken!

2 kommentarer:

  1. 1. "Dancing in the dark"
    2. Bruce Springsteen
    3. "Born in the U.S.A", 1984

    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  2. Kaching! Det var helt rett, selvsagt!

    SvarSlett