tirsdag 7. april 2009

Variasjon og tankespring over og rundt kjøkkenklut!

Bloggenes veier er mange og sammenslyngede. Min venn Stina viste noen hjemmeheklede kjøkkenkluter på bloggen sin her forleden. Hun var visst blitt inspirert av en av sine venners fabelaktige strikkekluter.

Endelig har jeg fått garnkurven min tilbake etter noen måneder i eksil hos svigermor (under visning, flytting og oppussing). Der fant jeg masse garnrester og tenkte jeg kunne prøve meg på litt hekling igjen. Det er lenge siden sist, så jeg tenkte å prøve meg på Stinas kjøkkenkluter. Dette kunne vel være en passelig utfordring. Bare fastmasker og ikke noen vanskelige staver og slikt.

Den gang ei. Selv dette viste seg å være en utfordring. Etter å ha heklet en stund fant jeg ut at kluten visserlig avtok i form og inntok mer og mer formen av en trekant. Akk ja, mine heklekunster er slette, men jeg synes likevel resultatet ble spenstig(!) Se over.

Faktisk fungerer den trekantede kjøkkenkluten perfekt. Den ligger godt i hånda og følger lett som en fjær. Ja, jeg vil gå så langt som til å si at formen utkonkurrerer den mye vanligere rektangulere formen av kjøkkenkluter. Har min manglende heklekunster ført til en nyskapning, en revolusjon innenfor kjøkkenklutteknologi? Kanskje? Burde jeg ta patent?

Spøk til side - kjøkkenkluten har fått sin faste plass på mitt oransje kjøkken. En hyggelig fargeklatt på kjøkkenbenken.

Gi Kudos til denne saken!

1 kommentar:

  1. Fantastisk klut! Tror jeg må løsne på snippen og improvisere mer på kjøkkenklutfronten etter dette innovative heklegjennombruddet.

    Takk for sist forresten,det var veldig hyggelig!

    SvarSlett