onsdag 27. mai 2009

Bokhylla.no - flott ressurs for skole og universiteter!

Hurra! Bokhylla.no er et faktum. Dette blir en super ressurs for alle skoler og universiteter!

Digital tekst åpner for mange spennende oppgaver og måter å jobbe på. Jeg tror ikke at den digitale teksten på noe som helst vis kan erstatte den trykte boka, men jeg er sikker på at den kan bli et flott tillegg. Her kan klasser velge mer fritt i bøker de skal studere felles, siden skoler slipper å gå til innkjøp av klassesett for eksempel. Og det blir lett å bruke som oppslagsverk for å finne tekstutdrag osv.

Glad bokorm og lærer nå. Nå skal jeg gå på skattejakt...

www.bokhylla.no

P.s - Jeg har prøvd å komme inn på bokhylla i hele dag. Men kommer ikke inn i bøkene.(sic!) Nettsidene ser heller ikke så "bokhyllete" ut. Her står det noen lite spenstige utdrag om forfatterene, og søkeboksen for bøkene ligger gjemt innimellom. Jeg går ut i fra at det er innkjøringsproblemer og at det ikke skal ta 101 år for å åpne bøkene digitalt? Da er vel poenget borte?

Les forresten guru Eirik Newts forfatterblogg om nettopp Bokhylla.no. Det burde i alle fall Nasjonalbiblioteket gjøre!
D.s

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar