søndag 17. mai 2009

Dagen i dag - til ettertanke!















Gratulerer med dagen alle sammen, og med Alexander og alt det der. Det har vært en herlig dag med sol, barnetog, MGP-rus, og mengder av snadder og is. Jeg skal være så ærlig at jeg har kost meg glugg i hjel med familien i dag. Riktig koslig har det vært. Og nå har kvelden falt på og jeg prøver fortvilet å finne ut i nettavisene hva som har skjedd i dag. Men det er ikke så lett og lete fram de viktige sakene blant Synnøvehets, Alexanderelsk og nasjonalstolthet. Og slik skal det kanskje være på en 17.mai?

For de av dere som også kunne tenke seg å få høre litt om hva som har skjedd utenfor landets grenser, (Nei, jeg sikter ikke til Jens Stoltenberg i Spania.)men hva som virkelig har skjedd utenfor vår lille boble, (La oss innrømme det. 17.mai luller vi oss inn i vår lille boble av rosa sukkerspinn.) så kan dere jo klikke på denne lenken. Eller denne.

Jens Stoltenberg advarte mot norsk selvgodhet i sin tale til den norske kolonien i Torrevieja i dag. Han har nok rett. Det er en vanskelig balansegang det der, å være stolte av nasjonen sin / og synes at man er best i verden.

Men i går var vi jo best i Europa, og idag har vi jo feiret grunnlovsdagen vår, så man får tilgi pressen deres sneversyn i dag. Men i morgen, ja i morgen er det atter en dag...

Gi Kudos til denne saken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar