søndag 24. mai 2009

Tv2 kveler fotballgleden!

Artig fotballrunde i kveld også. Som runden før. LSK vant igjen. Dette innlegget ble først postet forrige runde, og siden jeg har utdypet synspunktene mine noe lar jeg denne posten henge ved denne runden også. Ting snur ikke så fort.

Det var dettte som jeg irriterer meg over da:

TV2s fotballdekning. I fjor irriterte jeg meg over at tv2 analyserte fotballen til døde, og sverget til tipperunden på P1. Jeg tror jeg skal fortsette i år. De tråkker den samme løypa, men har utvidet den ytterligere. Nå med Nachspiel. Og det er vel nettopp det dette minner om. For er det mulig? Trekløveret ,eller panelet om man vil, bestående av Davy Wathne, Mini Jakobsen og Frode Olsen, er jo parodiske!

For en kakofoni. De går Synnøve Svabø en høy gang i å skravle på inn- og utpust. Det er jo umulig å skille hva de sier! Det hele er en jevn grøt av synsing. mimiring(Mini på tidenes tippeligalag) og forståmegpåanalysering. Ingen substans, bare forsøk på å overdøve hverandre. At dette skal være god tv kan ikke jeg fatte og forstå.

Råd til Tv2: Legg ned skiten og konsentrer dere om dekning av kampene. Synsingen etterpå er bare irriterende!

DB, DB, VG,VG, DB, DB, DB,DB,DB,DB,DB, VG, VG, VG, VG, Tv2, Tv2

P.s - Sikter ikke kun til Nachspiel med nevnte trekløver. Selv om dette konseptet i beste fall er irriterende. Hele fotballsendingen etter kampene er over (Fotball X-tra) er alt for lang og preget av oppkonstruerte situasjoner og langtekkelige analyser. Dette er snakk om tippeligaen, ikke EM eller VM!

Jeg er interessert i fotball, men det er i bilder fra kampene og situasjonene.Ikke Petter Myhre eller Nils Johan Semb analy-syns-er. Disse kan man jo ikke komme utenom hvis man ser på Fotball X-tra. Og så mange andre alternativer er det jo heller ikke til å få med seg runden. D.s

Gi Kudos til denne saken!

10 kommentarer:

  1. Jeg ser at det kan virke rotete, men jeg for min del syns det er glimrende underholdning. Jeg er enig i forståmegpåanalyseringen, den gjelder til de grader alle mann i studio og ikke minst "ekspertkommentator" Nils Johan Semb.Likevel: Som blodfan av Radioresepsjonen (NRK P3) har jeg lært å like dette litt "laid back", dialogrotet de konstruer og setter sammen som siste program etter en serierunde.

    SvarSlett
  2. Litt epler og pærer her. Du snakker om "Nachspiel", som skal være et uhøytidelig debattprogram. Men hoveddekningen er i Fotball-Extra, som etterfølger nyhetene. Der er debattene og diskusjonene fraværende, og tiden brukes på intervjuer analyser.

    Men hvorfor skal TV2 legge ned Nachspiel selv om du ikke liker det? Seertallene og kommentarene fra folk flest viser klart at folk ønsker mer enn bare kampen. Vil man ha analysene, ser man på Fotball-extra? Debatt? Se på nachspiel. Orker ikke masingen? Skift kanal, du vil jo likevel bare se selve kampen.

    En ting er sikkert etter at NRK fikk tilbake rettigheter på norsk toppfotball: Det er lett å være takknemlig for at TV2 kom på banen. NRK er en salig blanding av svake produksjoner, dårlige kommentatorer, null etter-kampen stoff, og feilslåtte humoristiske innslag.

    SvarSlett
  3. Nå kan man ikke akkurat si at analysene i Fotball-extra er av det ypperste slaget heller. Men det er jo mye kult man kan lage til med dataanimasjoner...

    SvarSlett
  4. Det er mulig å gjøre noe annet enn å iritere seg over dette også..
    Velge en annen leverandør av underholdning?
    Velge en helt annen underholdning?
    Stikk ut å spill fotball på løkka selv?

    TV2 vil merke direkte at folk rømmer deres kanal ved tap av inntekter.. Ville derfor startet med dette..
    Blogg innlegg tror jeg har mindre virkning en bumperstickers!

    SvarSlett
  5. Det har du sikkert rett i, men du leste det da Magnus? Og du har rett, jeg skal ikke se på det igjen.

    SvarSlett
  6. Heilt enig med bloggeren. Teselskapet til Davy er berre ufattelig uinterresant. Nei send heller korte sammendrag av kampane og kanskje en kort diskusjon om runders spiller osv. Burde vere gjort på 15min. At tv2 klarar å drøye dette til å vare i oppimot en time er heilt fantastisk, og analysene er jo så opplagte at kven som helst kunne sittet i stolen til Semb.
    Skulle nesten tru kvar serierunde var VM i forhold til kor mykje fjas tv2 klarar å lage.

    SvarSlett
  7. Er uenig med bloggeren. Tørrpratingen er for min del med på å lade opp stemningen i forkant av kampene. Følger ikke med på alt, men spisser gjerne ørene når det dreier seg om ting jeg finner interessant. Davy er en bra kar på skjermen, synes jeg. Han mye kunnskap, er engasjert og lirer av seg en og annen morsomhet.

    Synes det er verre at fotballsendingene spres ut over så mange dager for å tilfredsstille diverse rettighetshavere. Det blir stadig vanskeligere å kombinere fotballinteresse med familieliv. NRKs lørdagskamp kl 16 er helt håpløs...hvem har anledning til å benke seg foran skjermen da? De mistet da også flere hundre tusen seere da de overtok lørdagskampene.

    Hadde gjerne sett at alle kampene ble spilt på samme dag, men jeg innser at det neppe kommer til å skje. Milliarder skal flyttes rundt i systemet og alle involverte skal ha sin del. Savner tiden da sport ikke bare var milliardindustri.

    SvarSlett
  8. TV2 er ekstremt populistiske med sitt fokus på kontroversielle situasjoner, opp og nedbygging av keepere og sin ekstremros av en høyst middelmådig spillermengde. Når de i tillegg klarer å kun bruke 20 sekunder på Adeccoligaen, er det for meg, som Sogndal-supporter, nesten ikke vits å bruke halvannen time på å følge FotballXtra på TV2. Nachspielet minner mer om Supperådet enn et ekspertpanel, og jeg håper inderlig NRK bruker kort tid på å gjenoppbygge seg som den ubestridte fotballkanalen i Norge. Vi, de ekte fotballsupporterne, fortjener bedre enn det vi får servert på TV2 hver søndag kveld.

    SvarSlett
  9. Jeg for min del skrur som regel av lyden på TVen så jeg slipper å høre på det evinnelige maset til komentatorene.
    De prater som om seerne skulle være stokk blinde.

    SvarSlett
  10. du burde velge vglive og kjøpe sesongkort der. Da ser du alle kampene, målene, høydepunktene. og helt i dit eget tempo. Ta deg pause hvis du vil! Kan anbefales på det sterkeste.

    SvarSlett