tirsdag 9. juni 2009

Flere som har lyst til å gå amok med slegge?

DB
:
"Han satte lastebilen på tvers, hoppet ut og slo inn ruta på en annen bil med slegge. Den andre sjåføren, en 40 år gammel mann, tente på alle pluggene og det ble full slåsskamp."

"Han fortalte at han forsøkte å skifte fil, men at den andre bilen la seg foran ham gang på gang. Dette skjedde over en lang strekning, og til slutt svartnet det for han, forklarer Aker."

Etter å ha lest saken om sleggedesperadoen i går begynte det å surre i hodet mitt om hvor jeg hadde hørt om noe lignende før:


Rushtrafikken er tydeligvis et stressende sted å oppholde seg for mange. Jeg har blitt forfulgt av illsinte unggutter i dyre Audier etter å ha tutet på dem i det de tok seg friheter i trafikken. Jeg har sittet på med drosjesjåfører i Paris som har bannet, skreket, tutet og vist fingeren i hytt og gevær. Jeg har opplevd bilister som har stoppet opp i rushtrafikken, gått ut, skreket og slått i vinduet til en annen bilist. Jeg har opplevd unggutter som har blitt så sinte fordi jeg kjørte forbi dem at de har kjørt forbi meg, lagt seg foran meg igjen, og deretter senket farten i lange strekk mens de ga meg fingeren.

For trailersjåfører er veien og rushtrafikken muligens det eneste alternativet, men for oss andre synes det klarere og klarere at bussen,trikken eller banen klart er å foretrekke!

VG

P.s Del gjerne din erfaringer fra rushtrafikken her. D.s

Gi Kudos til denne saken!

3 kommentarer:

  1. Denne 40 åringen er fra og med i dag min nye helt! Tror denne drittungen tenker seg om 2 ganger før han gjør noe lignende igjen!

    SvarSlett
  2. Toleranse.

    Nå har jeg lest saken i to aviser, riktignok våre to kjente konkurrenter til Se og Hør, og lest disse innleggene. Jeg tenker mer og mer på at hvordan kan en personbilfører, på en vei med to brede felt i samme retning, ha problemer med å avvikle en situasjon med et vogntog?

    Vi som lesere av saken vet ikke detaljert hvilke trafikale utfordringer det dreide seg om, men hvis man som fører av en personbil ikke har toleranse nok til å tåle at et vogntog opptar plassen på veien, da er kanskje ens eget førerkort ikke så mye verdt?

    Kjører man Hummer så innehar man litt autoritet i sentrumsgater og på en smal grusvei. Men når man skal samarbeide i rushtrafikken så er det toleranse det dreier seg om, ikke autoritet. Dette gjelder også for føreren av vogntoget.

    Hilsen Jon, interessert bilist.

    SvarSlett
  3. Denne trailersjåføren er min helt,tøff nok (og ubetenksom nok kanskje) til å gjøre dette mot en drittsekk i Hummer som viser fingeren. Andre ville kanskje sett an typen bak rattet i Hummeren før de hoppet ut og knuste ruta.....

    SvarSlett