søndag 21. juni 2009

For evig.



















Mannen og jeg har vært gift 6 år i dag. Sukkerbryllup er det visst. Jeg vet ikke helt hvordan de har funnet på dette med symboler for de ulike bryllupsdagene - til nå har vi vært gjennom papir, bomull, lær(!), blomster/lin, tre og nå altså sukker. Sukker kan jeg leve med. Skulle gjerne både feiret en søt og sødmefyllt bryllupsdag. I stedet har det vært en ekstraordinær familiesøndag med gårdsbesøk, grilling og sykkeltur med eldstemann. Det har vært helt herlig.

Men nå senker kvelden seg. Gutta er i seng, og Mannen og jeg har tid til å sette oss ut på verandaen med et kaldt glass hvitvin og nyte sommeren i egen hage. En liten skål skal vi nok unne oss på en sånn dag. Jeg synes vi virkelig har litt å feire. Hverandre og familien vår, selvsagt, men også alt vi har fått til den siste tiden.
- Mannen som til slutt tok sats og byttet jobb-beite, noe han ikke har angret på en dag. Ikke jeg heller.
- Drømmehuset som vi kjøpte og pusset opp.
- Bilhelvetet som vi måtte bytte ut

Nå er det sukkerfeiring, ferie og mulighet for å hente seg inn litt. Det blir deilig! Skål!

Illustrasjon Tina Healy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar