torsdag 4. juni 2009

Stopp og sov!

Hva er viktigst for deg når du kjører bil? Komme fort fram, eller komme fram?

Jeg er småbarnsmor, og konstant trøtt. Helgetur til hjemtraktene etter jobb fredag byr derfor ofte på problemer. Jeg blir supersøvnig! Jeg har etter nøye vurdering av spørsmålet over(!) kommet fram til at det viktigste for meg er å komme helskinnet fram til destinasjonen. Da må jeg av og til innse at det kan ta tid.

Jeg har funnet ut etter å ha prøvd flere forskjellige framgangsmåter mht trøtthet og bilkjøring at:









  1. Energidrikker eller Cola er oppskrytt. Det hjelper i noen minutter, og så er man like trøtt igjen.
  2. Sjokolade, banan eller energibarer hjelper heller ikke. Greit. Du blir kvikkere kanskje noen minutter her også, men så er det på dupper'n igjen





3. Frisk luft - gir et lite løft, men forstyrrer mer enn det gir pepp.
4. Vann, slag, klyp i ansiktet. Gir også en liten pepp,men må gjentas svært ofte for at det skal virke. I tillegg er det svært ubehagelig som metode.















5. Hva med kaffe da? Kaffe er jo et vidundermiddel som hjelper mot alt, eller? Nei, sier jeg. Merkelig nok, drikken som vekker meg om "morran" er ikke kraftig nok til å vekke meg skikkelig når jeg er trøtt i bilen.

Så hva skal man gjøre da?

Jeg har innsett, at uansett hvor lang tid det tar før jeg kommer fram, unger i bilen eller ei, det eneste som hjelper meg er om jeg stopper og sover! Så:

6. Stopp og sov! 15 minutter f.eks. Det funker som fjell!

2 kommentarer:

  1. Her er det ikke andet at gøre end: insistere på at gemalen tager sin retmæssige del af husarbeidet, og sørge for at komme i seng inden kl. 22:00...

    SvarSlett
  2. Skal ta deg på ordet ;-)

    SvarSlett