mandag 17. august 2009

Klimavalg og etisk forbruk.













Er du av dem som lurer på om det virkelig gjør noe fra eller til hva Hvermansen foretar seg mht miljø og bistand? Jeg kan bare svare; hvis vi alle gjør litt så blir vårt felles bidraget rimelig betydlig!

Hvor skal man starte?

Ta deg turen innom
- klimavalg.no,
- etiskforbruk.no
- framtiden.no

Noen nyttige tips:

- Skriv handlelister - kutt ut impulskjøp!
- Kjøp brukt!
- Gi bort eller selg det du ikke trenger!
- Kjøp kvalitet i stedet for kvantitet - lokale varer er tingen!
- Bli med i en byttering - bytt tjenester/ting - miljøvennlig og billig.
- Skru ned innetempertaturen med 1 grad, eller skaff deg nattsenking. Sparer penger og strøm.
- Gjenninnfør matauk - plukk bærene i skogen og hagen. Fantastisk sunt, godt og gratis!

Vi kan gjøre mer enn mange av oss tror! Start i dag! Spør du meg er det nok det viktigste valget du tar i høst...

Illustrasjon: Kenneth Batleman

2 kommentarer:

  1. Tok VG´s klimatest den gang de hadde den, og fikk utmerket resultat, langt under gjennomsnittet og enda mye lengre under hva politikerne kom ut med. Det henger bl.a. sammen med at jeg ikke har bil, veldig sjelden flyr, har liten leilighet, ikke hytte/båt og i tillegg har jeg liten utskiftning av større forbruksvarer osv.

    Så jeg følte i grunn jeg med god samvittighet kunne fortsette å leve akkurat som jeg gjorde :)

    SvarSlett