fredag 20. november 2009

Astronomiåret 2009

I anledning markeringen av Astronomiåret 2009 har skoleavdelingen jeg jobber på bestemt oss for å vie tiden fram til advent og juleforberdelsene til dette temaet. Vi har fått oss Gallileoskop, har laget mange flotte undervisningsopplegg og er godt i gang med å lage modeller av solsystemet osv.

I den forbindelse tenkte jeg å slå to fluer i en smekk. Jeg driver jo med dette berømmelige studiet mitt der jeg skal lage en animasjon som en del av eksamensbesvarelsen. Jeg har derfor brukt Goanimate til å inspirere elevene til refleksjon rundt de store spørsmålene. "Is there anybody out there?" Hva er meningen med livet?

Alle vet vi at svaret er 42, ( i allefall de av oss med forkjærlighet for sciencefiction og Douglas Adams), men hva vil elevene si?

Det er utrolig hvor lang tid det tar å sette sammen en liten filmsnutt på 1,5 minutter. Men morsomt er det. Ta en titt og si hva du synes da vel?

GoAnimate.com: Astronomiåret 2009 by Rakildur


Og her er undervisningsopplegget. Bare bruk for dem som har lyst!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar