tirsdag 8. desember 2009

Tordenbloggen - intermezzo

Jeg er blitt bedt om å bidra til Tordenbloggen. Det er hyggelig å bli invitert, men det er ikke lett å plukke ut ei topp-ti-liste. Det er så mange bra bloggere der ute! Derfor har jeg nominert blogger jeg liker rett og slett. Etter magefølelse, og også med et snev av hjerne involvert.

Her er min liste

1.Kle meg naken -HvaHunSa (Heidi Helene Sveen) har en skarp penn. Jeg er ikke alltid enig i hva hun skriver. Men jaggu kan hun skrive, og jaggu setter hun i gang tankeprosesser! Derfor får hun førsteplass hos meg.
2.Pepperkverna - Pepperkverna (Hege) har en fantastisk matblogg som har reddet flere av mine middagsklubber. Jeg får vann i munnen bare av å tenke på den.
3.Frøken Makeløs - Jeg bare elsker bloggen til Frøkna. Den er så mangefasettert og flott, og ikke helt til å bli klok på. Men Frøkna er klok og skarp. Jeg digger henne!
4.H-Blogg - Hilde-Gunn snakker fra levra, og hun snakker med hodet. Hun er ikke redd for å si det hun mener, og ofte har hun også mye vettugt å si. I tillegg lager hun kjemiforsøk for unger. Me like.
5.Face your fear' - Regine Stokkes blogg kjenner alle og er egentlig helt umulig å gi en plassering. Egentlig stiller den i en kategori for seg. Likevel kan jeg ikke komme utenom den. Det er den tøffeste bloggen jeg har lest i ordets rette forstand.
6.Frk.Plosiv - Denne frøkna er et hjertevarmt vesen med masse forstand. Hun deler råd og tanker med oss alle. Jeg elsker stilen hennes.
7.Idagimorgen - Tom Arild Haugen er journalist. Det kan man se. Han kan skrive, og han tør skrive. Om å ta standpunkt, om vanskelige ting som pillemisbruk. Han tør å gi sårbarhet et ansikt. Derfor er han på min liste.
8.Steinars blogg - Steinar J Olsen er bloggerkjendis og en bedriftsleder som tar ansvar. Han fronter miljøsaken og bruker rollen sin aktivt til dette. Bloggen hans ble brukt aktivt til å fremme klima og miljø i valgkampen. Jeg synes han fortjener en plass på min liste.
9.Arachne - Gunn-Hild Lem er Arachne. Hun skriver om sorg og død. Det er vanskelig å lese, men det er viktig lesing. Hun imponerer meg.
10.Lizlizzard - Er ihuga miljøforkjemper og sinna.Dette formidler hun på en framifrå måte og er derfor havnet på min liste.

1 kommentar:

  1. Oi, tenk at jeg ikke har sett denne før nå...tusen tusen takk for utrolig fine ord - jeg elsker måten du uttrykker deg på i bloggen din også. Du er fantastico!:)

    SvarSlett