tirsdag 19. januar 2010

Bloggpuls-Rachel presentert på Bloggpuls

Fra og med i dag går jeg også under aliaset Bloggpuls-Rachel og er en del av redaksjonen til Bloggpuls-magasin. Flere kjenner meg kanskje under alias som @Rakildur. Til vanlig er jeg en gift fulltidsarbeidende småbarnsmamma, (rimelig vanlig, der altså!) med hundre jern i ilden - og hundre tanker i huet! Det er slik jeg liker å ha det.

Av yrke er jeg lektor, og underviser ungdom som er innlagt på sykehus. Jeg er tillitsvalgt, og følgelig svært opptatt av pedagogikk og skolepolitikk. Jeg er faglærer i historie, norsk og samfunnsfag. Sånn sett kan jeg vel kalle meg over middels interessert i historie, samfunnsutvikling og politikk i det hele. Dette håper jeg kommer til syne både i kvitringer og i bloggsammenheng. Som student hadde jeg ukentlige programmer for Studentradioen i Bergen en årrekke, og har journalistisk erfaring derfra.

Jeg liker å tro at det er noe av denne bakgrunnen som har fått initiativtakerene i Bloggpuls til å kontakte meg for å få meg med på laget!

Jeg har blogget av og på siden 2008, og har etterhvert blitt en engasjert blogger som skriver om det som opptar meg når jeg har lyst. Jeg blogger svært gjerne om skolepolitikk, miljø, blogging som fenomen, blogging i skolesammenheng, mat, musikk, barn og hverdag. Jeg har vel ikke ett spesielt felt der jeg utmerker meg. Som lærer er man kanskje litt som poteten, kan brukes til alt, og opptatt av veldig mye forskjellig. I det siste har jeg tatt videreutdanning i "IKT i læring" - om web 2.0 i undervisningen, så bloggen min har dreid seg en del om det. Som alle andre bloggere synes jeg jo dette er et superinteressant fagfelt! Nå er jeg ferdig med studiene og klar for nye utfordringer. Jeg gleder meg til å bli med å sette preg på Bloggpuls!

Noen av dere kjenner meg kanskje som @Rakildur på Twitter. Der er jeg titt og ofte innom. Twitter er et av de mest spennende nettsamfunnene jeg vet om. Det er så mange glitrende folk med spennende meninger, nyheter, anbefalinger der, at jeg har vanskelig for å holde meg unna. Det kommer jeg i alle fall ikke til å gjøre i tiden framover. Som redaksjonsmedlem i Bloggpuls Magasin vil Twitter være et flott sted å henge for å få inspirasjon til temaer og intervjuer. Det er bare å tipse meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar