onsdag 13. januar 2010

Eksamen!

Så var det denne eksamenen da. Jeg sitter og svetter og prøver å lire av meg noe fornuftig. Egentlig har jeg mest lyst til å slenge meg på i leksedebatten som @hegeulstein inviterte til i Dagsavisen idag. Trodde generalisering var fy fy for journalister jeg? Desverre har jeg ikke tid til å skrive et lengre innlegg nå. Skal de neste dagene drøfte:

1. Hvilke konsekvenser det har for meg som lærer at digitale ferdigheter er definert som en grunnleggende ferdighet - og i hvilken grad det påvirker mitt læringssyn og valg av metoder i undervisningen.

2. Fordeler og ulemper jeg som lærer har ved bruk av LMS (Learning Mangement System) i min undervisning.

Heldigvis har jeg tanker rundt temaet, og jeg sier til meg sjøl at noe av dette kan du til og med publisere på bloggen din senere! Så blir det liksom mer meningsfylt å sitte og svette.

Om ikke eksamenspresset er nok i seg selv så fikk jeg en nesestyver i formiddag. Barnehagen ringte. Eldstemann hadde feber og lå og sov. Sykdom kommer aldri særlig beleilig.

Det er mye interessant stoff å lese til denne oppgaven i allefall. ITU-monitor 2009 er en kvantitativ undersøkelse av skolens digitale tilstand. En undersøkelse jeg prøver å skjele litt til her og der. Her er det oppsiktsvekkende tall.




Ønsk meg lykke til. Kom gjerne med tips! Siste frist er søndag 23.55

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar