lørdag 9. januar 2010

Glitter and doom!

Tom Waits har til gode å besøke oss nordmenn. (Operafadesen forbigås her i sorg og stillhet). Det siste året har han holdt konserter og laget live-plate - til glede for oss som er evige Waits-fans og aldri har fått oppleve unikumet live. Forventningene var derfor skyhøye da jeg sprettet coveret og lyttet øre til den nyeste utgivelsen "Glitter and doom".

Og hvilken opplevelse! Gamle klassikere blir virkelig som nye på dette albumet. Og hadde jeg fått fiksa meg et skikkelig anlegg i stua kunne jeg sikkert ha følt meg hensatt til en svett konsertsal med den alltid- tilstedeværende-scene- Tom. Nå har jeg stort sett hørt plata i bilen, og har selv her klart å ta å føle på musikken. Selv barna digger plata. Minsten på snart 2 roper GØY når Lucinda/Ain goin done trøkker i gang.



Til alle Tom Waits fans der ute - løp og kjøp!

1 kommentar: