torsdag 28. januar 2010

Hvem sa at skole er kjedelig?

Jeg må bare få lov til å anbefale en fantastisk nettressurs for norskfaget på videregående skole, eller for alle de som er interessert i språk- og litteraturhistorie! Jeg har de siste dagene kost meg med Dialektexperten sin tidslinje i språk- og litteraturhistoria. Dette er et flash-vidunder som gjør undervisningen levende og spennende. Biblioteket man forflytter seg i er som hentet ut av Rowlings Potterunivers. Bøkene åpner seg ikke ved hjelp av magi, selv om det føles slik. Og det som er inni ,dere! Bilder, tekst, lyd og video i en perfekt blanding. Skulle ønske jeg hadde hatt tilgang til denne tidslinjen da jeg gikk på videregående!

I samme slengen kan jeg anbefale Dialektexpertens Miniexperten. Norrøn- og språkundervisningen blir aldri den samme igjen!

3 kommentarer:

  1. Ååh, love it, særlig den første! Sendte den videre til norsklærern jeg hadde på videregående.

    SvarSlett
  2. Imponerende!
    Idag blir det en visuell vandring i litteraturhistorien!
    Takk for at du delte dette!
    Ha en god dag!

    SvarSlett
  3. Ikke sant. Ble imponert selv! Moro at dere ble inspirerte og delte dette med andre!

    SvarSlett