mandag 25. januar 2010

Mer sunn og billig mat for store og små.






















Nok en matuke er over, og det var mye å glede seg over denne uka. Kjøttboller og bulgur er alttid en hit. Jeg foretrekker bulgur framfor couscous da grynene er noe større og saftigere. Barna ser også ut til å like det, selv om det er kjøttbollene i fyldig tomatsaus de forsyner seg best av. Betasuppa som det er bilde av over var ikke like populær hos de små. Pølsene forsvant fort, men byggrynene så litt skumle ut.

Ellers var det vel tandoorikyllingen og fiskepinnene som fikk raskest ben å gå på...

Denne uka har jeg valgt å satse på mer sunn og billig mat for hele familien. Jeg ser det at de fleste som havner på min side etter å ha søkt på nettet nettopp leter etter dette. Her er en sunn og billig meny for uke 4:

Man - Hjemmelaget fersk tomatsuppe m/egg og grovbrød
Tir - Bakt ørretfilet (eller laks) med kremet fennikel og ris
Ons - Kjøttkaker (mager kjøttdeig) i brun saus med poteter og kålstuing
Tor - Grønnsakswok m/eggnudler
Fre - Falaffel i pita m/salat, sylta chili, dressing
Lør - Barnebursdag for toåringen! - Små pizzaer m/tomat, mozarella, skinke + kake!
Søn - Paella m/torsk

Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Hei Rachel Margrethe!
    Så flott innleg. Nyttig, så nyttig!
    Og hele bloggen din er spennende og interessant!
    Vi følger hverandre på Twitter, men jeg synes denne bloggen var så flott så jeg følger deg her også!
    Ønsker deg en nydelig uke!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  2. Hei Lokki, så hyggelig tilbakemelding! Nå ble jeg glad. Håper også du får en flott uke!

    Hilsen Rachel

    SvarSlett
  3. mmm..her var det mye god,enkel og ikke minst ikke for tidkrevende og dyrt.
    Lurer litt på hvordan oppskriften på paella m/torsk er ....
    Go mandagskveld.

    SvarSlett
  4. Paella m/torsk (og reker - sløyfer det siste siden mannen min er allergisk) har jeg rett og slett funnet på godfisk.no. Der er det mange gode oppskrifter.
    http://kampanje. aftenposten.no/t/godfisk/article358.ece

    Hyggelig du ble inspirert Sommertid :)

    Hilsen Rachel

    SvarSlett