torsdag 4. februar 2010

Avisenes subsidierte død...

Det skrives og tvitres mye om avisdøden for tiden. Jeg har ikke tenkt å mene så mye om dette. Jeg representerer vel trenden så godt som noen. Jeg abonnerer ikke på aviser lengre. Det er alt for mye papir. Dessuten er det så mye papirinnstikk med reklame for dette og hint med i avisen, så jeg har gitt opp. Jeg blir fysisk dårlig av rot, og mye papir skaper rot og søppel! Derfor, null abonnement. Det havner likevel aviser på stuebordet av og til, særlig i helgene. Det er jo litt kos å sette seg ned i godstolen og lese lange feature-artikler.

Tenkte å måle litt av trenden der ute. Leser folk papiraviser lengre?
 


4 kommentarer:

  1. Hadde de vært uten alle reklamebilagene (kunne si nei takk som på postkassen) så hadde jeg fortsatt abonnert - men av miljøhensyn droppet jeg abonnement.

    SvarSlett
  2. Hei, Rachel! Liker bloggen din. Masse interessant - og veldig variert. Jeg har også (så godt som) sluttet å kjøpe aviser. Bortsett fra papirmengden, blir de stadig mindre interessante. Leser gjerne Morgenbladet og kanskje Klassekampen, som fremdeles tar formidling alvorlig.
    Beste hilsen.

    SvarSlett
  3. Hei Andersen,
    så hyggelig du liker bloggen min. Jeg har vært inne i en bloggtørke det siste halve året kan man si, men jeg har ikke gitt meg helt. Plustselig kommer det nok noen innlegg igjen. Godt noen av de gamle innleggene fortsatt står seg ;)

    SvarSlett