onsdag 17. februar 2010

Lag snertne presentasjoner med Prezi!

Jeg har lekt meg litt igjen. På jobben. Jeg er Fronteradministrator og skal lage ulike opplæringer for de ansatte. Derfor "leker" jeg meg litt med ulike måter å gjøre det på. Via guru Guttorm Hveem har jeg gjort meg kjent med presentasjonsverktøyet Prezi, som er en spennende måte å lage og dele presentasjoner på. Du kan finne ut hvordan her. I grunnen går det ut på å strø ideene dine, med bilder og notater, ut på et lerret, for så å lage en løype mellom dem senere. Presentasjonen er veldig visuell. Du kan zoome inn der du vil, legge til piler og understreke på en lett måte. Det går raskt å lage en presentasjon ved hjelp av enkle utklippsverktøy som Picpick, som lar deg klippe ut elementer fra skrivebordet, redigere og lagre det raskt.

Her er min lille demonstrasjon om hvordan man lager en favorittliste i Fronter:





Se også Guttorm og Beret Hveems flotte  presentasjon av Digitale spor og nettvett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar