søndag 7. februar 2010

Meny uke 6 + Oppskrift på barnefavoritt.

Søndag kveld, en deilig helg med sparkstøtting og skøyter på isen er over. Jeg er klar til å finne ut hva som skal stå på neste ukes meny. Først må jeg dvele litt over uka som har gått. Pasta og panert fisk er alltid vinnere hjemme hos oss, så jeg var ganske sikker på at disse rettene skulle gå rett hjem. Det gjorde de også. Noe annet var det med linseburgerne. Rett nok lovet Ludde, kompisen min, at de var supergode, men kunne jeg overbevise ektemannen?

Jeg laget dobbelt porsjon, og tenkte at om ikke de andre likte det kunne jo jeg ha lunsjmat for en stund framover. Den gang ei. Burgerne gled ned på høykant, og de få som ble igjen til kvelden klarte både Mannen og jeg å sette til livs. All ære til Ludde som har fått oss til å innføre enda en vegetarrett på menyen!


Her er meny uke 6

man - Spagetti Bolognese m/ parmesan og grønn salat
tir -    Woket kylling og grønnsaker i sursøt saus / m ris
ons -  Kremet fiskesuppe m/3 sorter fisk og reker for de som vil + grovbrød
tor -   Gnocchi m/pesto og parmesan
fre -   Fiskeburgere m/salat og rømmedressing
lør -   Gratinerte burritos m/oksekjøtt, salat og nachos
søn -  Hel ørret i ovn m/ potetmos og dampede rotgrønnsaket

Utvalgt oppskrift fra uka som var:


Kremet kylling m/penne

(Nok til 2 store og 2 små) + niste til dagen etter

1 pakke fullkornspenne
400 gram kylling i tynne skiver
1 rød paprika
2 fedd hvitløk
1 dl fløte
salt,pepper, basilikum,
parmesan

-----
salat av ekeblad og ruccula
dressing - balsamicoeddik, olivenolje, salt, pepper


Slik gjør du:

Kok pasta som vist på pakken.
Skjær kylling og paprika i tynne skiver
Stek kyllingen til gylden sammen med hakket hvitløk. Legg i paprika og hell i fløte. La surre på svak varme til sausen tykner litt. Bland med pasta. Serveres med blandet grønn salat og masse god parmesan!

Velbekomme!

P.s - Eldstemann fikk med rester i matboksen dagen etter. Da var det ikke kylling igjen så jeg strimlet i en del salami, og blandet med ruccola og parmesan. Den fulle matboksen var skrapt da han kom hjem.
 D.s

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar