søndag 28. mars 2010

Dag 1: Rachel radbrekker 90-talls klassikere.

Det er påske, og da er det quiz-tid. I fjor hadde jeg mye moro med å lage en 80-tallsquiz der jeg radbrakk låter. Det vil si, jeg serverte utdrag fra klassikere i (frie) oversatte versjoner. I år har jeg beveget meg til 90-tallet.

Her er konseptet. Du skal svare på 3-spørsmål i kommentarfeltet! Den som finner svaret vinner heder og ære, og kan kalle seg en skikkelig kjenner av 90-tallet.


1. Hvilken sang er dette?
2. Hvilken artist/gruppe?
3. Hvilket album og årstall?



Min sønn, sa hun
gjett om jeg har noe å fortelle deg
Han du trodde var pappa'n din
var ikke noe annet men
Når du satt hjemme
i en alder av tretten
Døde den virkelige faren din,
jeg er lei for at
du ikke fikk se ham men jeg er glad vi fikk snakket

Lykke til!

4 kommentarer:

  1. Denne var enkel, Rachel... Alive, Pearl Jam, Ten, 1991.

    Det hjelper kanskje at jeg radbrekte denne med en kompis gjennom første halvdel av nittitallet - pluss at det fremdeles er en sang jeg setter stor pris på...

    SvarSlett
  2. Skjønner jeg må høyne nivået til i morra. Bare vent! Svaret var selvsagt 100% riktig!

    SvarSlett
  3. Den var ganske lett, ja, selv jeg som ikke akkurat var fan av grungen tok den med en gang. ;-)

    SvarSlett
  4. Du får herved tildelt The Sunshine Blog Award fra meg. Håper du aksepterer den eller et uforpliktende finnskoghjerte. http://norwegianforestlife.blogspot.com

    God Påske hilsen Kari!

    SvarSlett