søndag 28. mars 2010

Dag 2. Rachel radbrekker 90-tallsklassikere














Okei, la oss kalle dag 1 oppvarming. Det var helt klart for enkelt for mange av dere. Kanskje dag 2 byr på større utfordringer? Kjenner jeg et par av dere som har svart her rett, så går dette kanskje vel greit også? Men jeg er lærer, vil prøve å få med meg alle. Så jeg legger ikke lista for høyt i starten.
Denne gangen røper jeg ikke svaret før flere har svart, selv om mange er helt sikre på at deres svar er rett. Her er "dealen".

Du skal svare på 3-spørsmål i kommentarfeltet! Den som finner svaret vinner heder og ære, og kan kalle seg en skikkelig kjenner av 90-tallet.


1. Hvilken sang er dette?
2. Hvilken artist/gruppe?
3. Hvilket album og årstall?
 

Hun hadde hjertet fullt av kjærlighet og hengivenhet
men i hodet hennes gikk det rundt og rundt
Vel, jeg prøver, helt sant, jeg prøver
Men jeg bare feilet beibi, jeg er ikke feilfri
Hun kunne ikke finne meg, min eneste ene
Jeg er nedslått, på bunnen, som bunnfall å regne
Noe blokkerer sola
Blod renner nedover innsiden av beina hennes
Månen på himmelen er ramponert og lemlestet
......
 Lykke til!

4 kommentarer:

  1. Denne tok litt lengre tid... Jeg tenkte kjærlighet og hengivenhet var love and affection og ikke love and devotion - og da ble det litt lettere... Nick Cave and the Bad Seeds - Do You Love Me fra Let Love In. Året var 1994.

    SvarSlett
  2. Du har selvsagt rett igjen, Tore. Jeg får se hva jeg klarer å finne på til i morra, slik at du får en real utfordring...

    SvarSlett
  3. Det beste med den var selvsagt at jeg fant frem Let Love In igjen - det er en fantastisk og dyster utgivelse fra en av rockens sorteste sjeler...

    SvarSlett