tirsdag 30. mars 2010

Dag 3: Rachel radbrekker 90-tallsklassikere.













På tide med en vri på 90-tallsquizen. I dag har jeg oversatt en norsk 90-tallsklassiker fra norsk til engelsk. Opplegget ellers er fortsatt det samme:

Du skal svare på 3-spørsmål i kommentarfeltet! Den som finner svaret vinner heder og ære, og kan kalle seg en skikkelig kjenner av 90-tallet.


1. Hvilken sang er dette?
2. Hvilken artist/gruppe?
3. Hvilket album og årstall?

The night is hot
a one way ride which will cost you everything
The time is running down the drain
into fine white sand
I'm all filled up, don't trust anyone
I'm on the edge
of the grave

4 kommentarer:

  1. HA! Du trodde du kunne lure meg ved å vri en rimelig kronglete tekst til ganske standard engelsk... Men den gang ei - det er nemlig DumDum Boys sin Metallic Hvit, innspilt i Pstereo i 1990. Dette var den vanskeligste så langt - selv om jeg tenkte dumdum da jeg så den. Kjartan's unike språkbruk ble oversatt til ganske straight engelsk som gjorde det vanskelig å finne den rette sangen - og jeg glemte at Pstereo kom ut på 90-tallet...

    Er glad for at jeg er først ute igjen - på tross av at du posted denne midt på natta for meg slik at jeg ikke hadde tidsfordel denne gangen.

    SvarSlett
  2. Hmm, du er jo uslåelig. Nå må jeg kanskje bevege meg inn i en annen sjanger slik at flere får prøvd seg ;)Trodde jeg kunne lure deg der, men Dum Dum er jo trøndere så...

    Bare vent til i morra! Hah!

    SvarSlett
  3. Vel... I dag tok det tross alt litt over 6 timer å få riktig svar, så jeg lurer på om litt for mange hjemme i Norge har påskeferie... Det hjelper nemlig å komme seg på jobb...

    SvarSlett
  4. Oi, 6- timer. Da klarte jeg jammen å gi deg en utfordring likevel! Vi får se om flere melder seg på i morra. Det er fortsatt ikke ferie for alle. Moro at du deltar!

    SvarSlett