mandag 1. mars 2010

Mat som barn liker!

Jeg har ikke glemt ukas meny midt opp i Bloggpulslansering og greier. Ukas meny har jeg laget mest med tanke på mine små helter, som kanskje har prøvd vel mye ny mat i det siste. Likevel, menyen er både variert og sunn, så her er det i pose og i sekk:

Meny uke 9

Man - Pepperstekt ørret (litt pepper tåler barna også) m/pommes frites (stekeovn) og salat
Tir -  Mager røkt kjøttpølse m/linsestuing og dampet brokkoli
Ons - Panert rødspette m/ris, remulade og råkost
Tor -Tyrkiske kjøttboller m/bulgur, yoghurtdressing og salat
Fre - Hjemmelaget pizza
Lør - Gnocchi m/ostesaus og salat
Søn - Indrefilet av svin m/råstekte poteter og dampede rotgrønnsaker

Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Kjekk meny!! Bare at her streiker de villt på grønnsakene desverre. I år skal jeg lage ny grønnsakshage slik at kanskje ungene blir mer inspirert da.

    SvarSlett
  2. Eldstemannen min er heller ikke noen grønnsaksspiser. Han spiser rå gulrot, kokt brokkoli og blomkål. Det er det. Men, jeg har et triks. Jeg lar han lage suppe med meg. Han kutter alt og blander ingredienser. Etterpå koker vi suppeherligheten og moser med stavmikser. Voila, kamuflerte grønnsaker og masse vitaminer!

    Kamuflert(grønnsak og)tomatsuppe og kamuflert(grønnsak og)brokkolisuppe funker best.

    SvarSlett