søndag 4. april 2010

Dag 8 - Rachel radbrekker 90-tallsklassikere.

Lang påskefrokost i dag, men quizen er ikke glemt. Moro at flere meldte seg på i går. Gratulerer til "Anonym" som var først ute med U2, One, Actung Baby, 1991. Lars, Linda, Nina og Trond som alle deltok via Facebook hadde også rett. Grattis!

Dagens gåte er av en artist som nok ikke har en like stor tilhengerskare som U2, men som likevel har sin egen "menighet". Hun hadde en stor hit med låta som vi nå skal fram til. Også idag er teksten noe fritt oversatt for å få til enderimet.  

Du skal svare på 3-spørsmål i kommentarfeltet! Den som finner svaret vinner heder og ære, og kan kalle seg en skikkelig kjenner av 90-tallet.
1. Hvilken sang er dette?
2. Hvilken artist/gruppe?
3. Hvilket album og årstall?

Jeg ble født i ørkenen
Vært nedfor i årevis
Jesus, kom nærmere
Jeg tror det er min tur for Paradis
 
Lykke til!

7 kommentarer:

  1. Endelig noe jeg kjente igjen, følte meg litt treg....."To bring you my love" med PJ Harvey, heter ikke albumet og "To bring you my love"?

    SvarSlett
  2. Jepp! Der hadde du helt rett! Har prøvd meg litt på R&B og hip hop, men det er jo håpløst å oversette noenlunde kult mht rim og greier.

    Bra jeg klarte å få med noe i din gate også!

    SvarSlett
  3. Tidsforskjellen dreper igjen... Jeg tok denne - men nå må jeg høre på PJ igjen - det er veldig kjekt å bli minnet på all denne gode musikken... Dette er en sang jeg neppe hadde kjent like godt om det ikke hadde vært for SRIB - det var i grunnen en veldig kjekk plass å være!

    SvarSlett
  4. Må nok medgi at mye av min 90-tallskjennskap til musikk kommer fra min tid i Studentradioen, ja!

    SvarSlett
  5. Jeg måtte laste inn PJ på iPoden min, alltid bra å bli minnet på gammel musikk man har ett eller annet sted i cd-hyllen :-)

    SvarSlett
  6. PJ fortjener helt klart en plass på iPoden!

    SvarSlett