mandag 5. april 2010

Dag 9: Rachel radbrekker 90-talls klassikere.













Ellen Therese stakk av med seieren i går. Gratulerer!

Så er det klart for årets siste radbrekking. Siden Tore ikke har hatt tiden på sin side de to siste gangene, skal han få lov til å få den fordelen nå. Han har jo tross alt lagt inn en formidabel innsats.

Jeg gjentar reglene for siste gang:

Du skal svare på 3-spørsmål i kommentarfeltet! Den som finner svaret vinner heder og ære, og kan kalle seg en skikkelig kjenner av 90-tallet.

1. Hvilken sang er dette?
2. Hvilken artist/gruppe?
3. Hvilket album og årstall? 

Oh, you've taken what I've got
You've turned this place upside down
Ahead in a hurry, free booze, spare time
is what I'm about
and you're making fun of me, I walk the other way, the other way.

Lykke til!

5 kommentarer:

  1. Det var en skikkelig nøtt, men lander på CC Cowboys(som jeg ikke liker engang :) ) Vill, vakker og våt. Resten får de som kan det svare på, hehe

    SvarSlett
  2. Tidsfordelen hjalp ikke denne gang - og den ville neppe ha hjulpet om jeg ikke hadde vært hos svigermor på påskemiddag... Denne hadde jeg vel neppe klart, siden jeg ikke er spesielt sterk i det hele tatt på CC Cowboys. Det som har hjulpet meg gjennom første del har vært at selv om jeg ikke har visst det umiddelbart har jeg vært nære nok basert på stemningen i sangene - fordi det meste har vært av band jeg har veldig sansen for (til og med GnR, selv om jeg ikke innrømmer det så alt for ofte). Og så har det vært noen jeg har klart på stående fot, men de har vært fåtallet.

    Så gratulerer til Astrid F - glimrende jobb! Og Rachel - det var i hvertfall ikke Postgirobygget...

    SvarSlett
  3. Her er det mye rett, men album og årstall mangler. Denne plata var veldig russetid for meg, sikkert derfor jeg ukritisk har et greit forhold til den ;)

    SvarSlett
  4. Dette var vel russetid for meg også... Men CC Cowboys var mer definert av Harry - fra samme plate - for meg. Det var liksom det CC C var - de var innmari harry - og låta av samme navn var vel også muligens på russekassetten vi solgte den gangen (helt tilbake i 1991 - men dersom jeg tar feil var det sikkert VV&V som var på den også, men det er Harry som sitter igjen). Plata het vel Blodsbrødre og kom i 1990.

    SvarSlett
  5. Vi er jo litt treige på Gjøvik skjønner jeg. Jeg var jo russ i 93, men Blodsbrødre fra 90 rocka like bra da. Dessuten opptrådde de vel også på russefesten på Hellerud så vidt jeg husker. Harry jo, men likefullt en del av musikkhusken min fra 90-tallet.

    Du hadde som alltid rett, Tore, og krones herved som den ekte kongen av denne uformelle 90-tallsquizen!

    SvarSlett