søndag 18. april 2010

Tidenes beste bursdagspresang!



















Det er kanskje ingen statshemmelighet at Mannen og jeg hadde tenkt oss til Milano i helga. Turen har vært planlagt 1/2 års tid. Men pga vulkanisme på sagaøya vet alle hvordan det gikk med den turen. Som med asken fra Eyjafjallajökull, opp i røyk. og bort med vinden.

Nå er det mange som har det langt verre enn oss. Vi var leie i et par timer, og så bestemte vi oss for å ta oss en kort spa-weekend i stedet. Det var deilig. Et passe plaster på såret, og en fin bursdagspresang til undertegnede. Men den beste bursdagspresangen fikk jeg da jeg kom hjem fra tur.

Foreldrene mine passet barna i helga. Jeg ymtet frampå til faren min at kanskje han kunne prøve å få eldstemann på straks 6 til å sykle litt. Mannen og jeg har prøvet å lokke Eldstemann til å ta syklingen fatt igjen. Men siden han snart er 6, har støttehjul, og ikke har noe godt forhold til sykkelen sin(den er tung og har kastet ham av i brennesle blant annet),har det vært så og si umulig. Rett før Mannen og jeg dro bort i helgen veddet faren min 100 kroner på at han kunne lære Eldstemann å sykle, uten støttehjul, og det til vi kom hjem fra spaoppholdet. Jeg blåste av det, og veddet ikke (det gjør jeg aldri), "Ja klarer du det pappa, da fortjener du nesten 100 kroner." (Eldstemann hørte ikke dette.)

Og hva møtte meg da vi steg ut av bilen i ettermiddag? Om ikke Eldstemann i full fres på sykkelen sin - uten støttehjul! Maken til stolt gutt skal man lete lenge etter! "Det er den beste bursdagspresangen jeg noen gang har fått" ropte jeg. Eldstemann tok en æresrunde av pur stolthet.

En lur bestefar, nedskrudd sete, og vissheten om at bena lett kunne nå bakken var alt som skulle til. Så nå lengter gutten vår bare etter å sykle inn i barnehagegården i morgen. Det har han ikke villet på lenge!

Bildet øverst er av Eldstemann på sykkelen. Støttehjulene er tegnet helt nederst til høyre. De måtte selvsagt med. Og teksten, jo den har han skrevet helt selv uten hjelp. Han blir 6 om 3 dager. Gjett om mamma også er stolt!

6 kommentarer:

  1. Så herlig, og for en fantastisk tegning--med støttehjula tatt av og "arkivert"! :)

    SvarSlett
  2. Ååååh, blir stolt med deg! :) De imponerer, de små!

    SvarSlett
  3. Fantastisk! Bestefar knekte koden og senket setet. Skal huske den når vi kommer dit. Vår 4-åring koser seg på 3hjul-sykkelen og avviste resolutt forslaget om å arve en 2hjuling med støttehjul. Han vil beherske, mestre og bryr seg tydeligvis ikke om at nabobarna har byttet sykkel.

    Flott skrevet! Fikk en tåre i øyekroken :)

    SvarSlett
  4. Da skulle du sett meg da Eldstemann kom syklende mot meg. Latteren trillet og tårene spratt. Takk for hyggelig tilbakemelding, Gunhild.

    SvarSlett
  5. Bursdagsgave? Gi navn til en stjerne!
    Er du ute etter en virkelig original gave? Kjøp en stjerne! Folk bruker ofte registreringen som en gave for å feire minneverdige anledninger eller en spesiell anledning. Gavepakken er elegant innpakket og består av ett personlig beskjed, attest, gratulatjonsbrev og ett detaljert dreibart stjernekart.

    SvarSlett