tirsdag 21. september 2010

Fire melk og Dagbla' for i går...

Før hagen kom på hell
...på tide med litt matprat igjen... "Note to self" - Fårikål funker dårlig som nistemat! Hadde pakket inn fårikålrester i går for å ha med på jobben som lunsj. Her skal intet kastes, å nei da. Maten var trygt forseglet i en beholder fra Rema, samt en brødpose. Men hjalp det? Nei da. Etter et kvarter i halvdøs på banen begynte jeg å kjenne den ikke så veldig liflige lukten av daggammel fårikål. Før jeg nådde Majorstua er jeg sikker på at resten av vogna hadde oppdaga odøren også. Så da var gode råd dyre. Boksen og posen med innhold ble kastet i en søppeldunk med en gang jeg gikk av banen, men den herlige kraften hadde dessverre også sivet ut i sekken. Hva nå? Ah, heldigvis lå en av minstens bleier i jobbsekken min (uvisst av hvilken grunn), så den ble brukt til å suge opp herligheten.

Det ble kjøpemat på meg i går...

Jeg lovet ny ukesmeny på Twitter i går. En dag for sent ute, Jeg spiste forøvrig kylling gongbao på Tabitito i går. Anbefales!

Meny uke 38

tir - Maiskaker m/salat, salsa og guacamole
ons - Grillet torsk m/bulgur og ratatouille
tor - Kylling tikka masala m/ris, nan og raijta
fre - Calzone m/skinke og mozarella
lør - Moussaka
søn - Pepperstekt ørret m/råstekte poteter og tsatsiki

Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på at det var flere som satt og drømte seg bort i tanken på et hærlig fårikålmåltid på den turen :)

    SvarSlett
  2. Vet nå ikke helt det. Fårikållukt gjør seg liksom best når maten er ferdiglaget og ikke dagen derpå...

    SvarSlett