mandag 13. september 2010

Hausten er komen, men eg et ikkje berre aprikossyltetøy på maten...

Så er det høst, over tre måneder har gått siden jeg har gitt lyd fra meg her. Hva kan jeg si? Jeg trengte en pause, jeg trengte sol, og jeg trengte å bare være ute rett og slett. Men nå er sola ikke så titt framme lengre, og det daler gule blader ned i hagen. Det er lettere å sette seg ned med datamaskinen om kvelden.

Og hva har skjedd siden sist? Ikke stort. Eldstemann har begynt på skolen (det er forsåvidt stort), jeg er tilbake på jobb etter en lang og deilig sommerferie, yngstemann sjarmerer damene i barnehagen (ikke noe nytt der), og mannen har deltatt på mange sykkelritt siden sist. Han er blitt riktig så sprek. Jeg derimot bør la meg inspirere for å si det sånn...

Eldstemann vinker farvel til barnehagen.



















Og nå er det altså høst, og jeg erkjenner at jeg har vært altfor slapp med ukesmenyene siden sist. Det har jeg likevel tenkt å gjøre noe med. Så her er ukas meny (uten aprikossyltetøy).


Meny uke 37

Man - Falaffel i libabrød med salat, hvitløkssaus og chilisaus
Tir -   Oksekarbonader med poteter, kålstuing og høstens rørte tyttebær
Ons - Fiskesuppe m/grovbrød
Tor - Svin chop suey m/nudler og crispy grønnsaker
Fre - Hjemmelaget pizza m/spekeskinke og ananas
Lør - Ørretwrap m/ avocado, kesamdressing og salat
Søn - Fårikål

6 kommentarer:

  1. Takk for nytt innlegg, jeg satser på at du redder meg ut av middagsidetørka utover høsten!

    SvarSlett
  2. ahh..godt å høre ifra deg. Man kan alle trenge litt "luft" og gjøre noe helt annet. Håper du har fått med litt inspirasjon også når det gjelder matveien..for her er det trauste greier som kommer på bordet..du må redde meg i høstmørke...
    Takk for tips for denne uka :)

    SvarSlett
  3. I jeg skal gjøre mitt aller beste!

    Puh...

    SvarSlett
  4. Hvor kan jeg kjøpe libanesisk tynnbrød?
    Mvh Trond

    SvarSlett
  5. Hei Trond,
    de fleste asiatiske matbutikker har slike brød. Jeg kjøpte det i en butikk med tyrkisk/norsk eier. Kalles libabrød. Nå vet jeg ikke hvilken by du bor i, men i Oslo er det mange slike butikker på Grønland f.eks.

    mvh
    Rachel

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for raskt svar,jeg bor i Bergen så jeg finner det sikkert :)
      mvh Trond

      Slett