mandag 11. oktober 2010

Sol i sinnet, mat i skrotten.
































Ah! En uke på Malta gjør underverker for kropp og sjel! Jeg må si at jeg ble begeistret over denne lille øya sør i Middelhavet. Med gjennomsnittstemperatur i lufta på 28 grader, og 24 grader i havet tidlig i oktober kan jeg virkelig gå høsten i møte! Malta har virkelig alt: Kultur og natur for store og små,  alt innenfor korte avstander. Det blir nok ikke siste gangen vi reiser hit.

Ukesmenyen denne gangen burde kanskje være preget av kanin og egg, men kanintilgangen på det lokale supermarkedet hos oss er ikke veldig stor. Ikke var vi spesielt heldig med grillingen av den lokale kaninen (var nok grytekjøtt) i Mellieha heller, så det frister ikke veldig til gjentagelse. I stedet lar jeg meg inspirere av Klimaklubbens Kjøttfri mandag, og klinker til med en kjøttfri rett på begynnelsen av uka.

Ukesmeny uke 41

man - Kremet gulrotsuppe m/egg og grovbrød
tir -    Kreolsk kylling m/ ris og salat
ons -  Pepperstekt ørret m/ratatouille og bulgur
tor -   Linsegryte m/tomat og gulrot
fre -  Gratinert burrito m/biffkjøtt, blackeyed beans og salsa
lør -  Kyllingburger m/salat
søn - Grillet torsk m/ bacon, stekte poteter og ertepuré

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar