onsdag 1. desember 2010

Rachel radbrekker juleklassikere - luke 1














Hei hurra, det er desember og julekalendertid! Jeg har endelig mekka ferdig julekalenderne til barna, så nå står quiz-kalenderen for tur.

Tidligere har jeg radbrekket 80- og 90-tallet. Denne gangen er det kjente og kjære juleklassikere og også nyere julefavoritter som står for tur. Hver dag gir jeg dere en gåte, og hver dag gir jeg dere en musikalsk godbit som utfordrer p4-spillelistene i advent-tiden.

Først til quizen:

Teksten er oversatt/(radbrekket)fra originalteksten. Jeg skal fram til:
  1. tittel
  2. artist
  3. årstall
"Grandmother yawns,  then she calls out
Christmas is fun for the children; no doubt".

Post svaret i kommentarfeltet. Førstemann vinner heder og ære. (P.s - dagens er kun oppvarming).

Dagens musikalske godbit for dere som synes 16 blå er litt kaldt og ønsker seg til palmesus og sommer:

2 kommentarer:

  1. 1. tittel : Musevisa
    2. artist: Alf Prøysen
    3. årstall : april 1949
    Og bestemora gjesper, og sier slik som så:
    "D'er morosamt med jula for dessa som er små,
    (og) hvis ingen går i fella, men passer seg for den,
    skal alle sammen snart få feire jul igjen!"

    SvarSlett
  2. Denne tok du lett. Lars som svarte via Facebook tok den også kjapt. Grattis!

    SvarSlett