søndag 12. desember 2010

Rachel radbrekker juleklassikere - luke 12














Dagens gåte kommer sent med godt. Har tilbragt dagen på Norsk Folkemuseum med familien. Det var veldig koselig. I tillegg har vi bakt kaker til den store gullmedalje i kveld, så nå blir det Luciafeiring i morgen.

Svaret på gårsdagens quiz var det ingen som hadde. Dette er en veldig gammel juleklassiker. Et humoristisk innslag av Don Gardner. Jeg skulle fram til en julehit fra 1946 - "All I want for christmas is my two front teeth!"

Dagens gåte bringer oss lengre fram i tid:

Nissen sa til guttepjokken, hva er det du ønsker deg da?
-Jo, det jeg ønsker meg til jul er en rock n' roll elektrisk gitar!

Jeg vil fortsatt ha:

1. Tittel
2:Artist
3. Årstall

Lykke til!

Dagens presang fra cd-samlingen er en rocke-klassiker fra 1957 med kongen sjøl:

2 kommentarer:

  1. Synd at jeg ikke fikk med meg gårsdagens luke, da Alison nettop sang All I want for Christmas is my two front teeth for førsteklassekonserten... Dagens er en som finnes på A Very Special Christmas (den første) i en versjon av Bryan Adams. Den heter visst Run, Rudolph, Run, og den er skrevet av Chuck Berry i 1958 (det siste i følge Wikipedia...).

    SvarSlett
  2. Og med det leder du, Tore, i konkurransen om å få tittelen "årets juleklassiker". Neste oppgave kommer i kveld norsk tid. Så kan du gruble på hva det kan være så lenge ;)

    Skulle gjerne sett Alison framføre All I want for x-mas - var sikkert bedårende!

    SvarSlett