torsdag 16. desember 2010

Rachel radbrekker juleklassikere - luke 16














Hei hopp, da ble det litt konkurranse i går. Anders Christian var 10 minutter tidligere ute enn Tore (svarte via Facebook), og stakk av med seieren.

Jeg skulle fram til "Fairytale of New York" som først ble gitt ut på singel i 1987, før den havna på albumet "If I should fall from grace with God" i 1988. Jeg snakker selvsagt om verdens beste julesang, skrevet av Finer/McGowan og framført av the Pogues.

Så var det til dagens julenøtt.(fritt omsatt mht rim og rytme).
Så kom og pynt mitt juletre
Ta gjerne pynt fra Tiffany's med
Jeg tror virkelig på deg
Men tror du på meg?

1. Tittel 2. Artist 3. Årstall

Og siden jeg skryter så av Pogues kan jeg ikke være dårligere enn å gi bort "Fairytale of New York" som dagens musikalske gave:

2 kommentarer:

  1. Enda en sang som er på A Very Special Christmas - denne gang sunget av Madonna. Og ja, det er favorittjuleplaten min. Sangen er Santa Baby fra 1953, skrevet av Javitt, Springer og Ebb. Først innspilt av Eartha Kitt, sier Wikipedia - så da er det sikkert sant.

    SvarSlett
  2. Riktig igjen! Bjørn tok også denne!

    SvarSlett