mandag 20. desember 2010

Rachel radbrekker juleklassikere - luke 19-20















Fire dager igjen til jul, og det er så vidt jeg henger med. Gårsdagen gikk uten at jeg fikk tid til å steke medisterkakene samt legge ut en ny gåte. Men nå har jeg tatt meg ferie, så nå skal jeg klare å fullføre julekalenderen iallfall.

Det var Tore som klarte å finne fram til rett sang den 18.desember. Han rotet litt først og trodde at jeg hadde radbrekket "Have your self a merry little christmas", igjen. Men jeg har flust av sanger å hente inspirasjon fra!

Denne dagen skulle jeg fram til en liten perle av en liten gresshoppe. " When you whish upon a star" av Washington/Harline, framført av Cliff Edwards (Timmy Gresshoppe) i filmen "Pinocchio" i 1940. Sangen er selvfølgelig knyttet til Disneys jul som nordmenn begynner å få et sterkt forhold til etter hvert ;)

Så var det luke 19 og 20 da. Her skal dere få to gåter:

Luke 19:
De er klare over at julenissen har dratt nå
Med sleden full av godter og gaver de skal få.

Luke 20

I do like to bake
to really work the dough
We can make gingerbread men and women
and a gingerbread pig - jalliho!

Lykke til!

To morsomme juleklassikere skal dere også få  idag!





Luke 19



Luke 20


3 kommentarer:

  1. Luke 20 tror jeg er Spikke-Sage-Lime-Banke fra Putti Plutti Pott og Julenissens Skjegg av Per Asplin fra 1969... Den mest jazzete barnejuleplaten noensinne - og du verden som det svinger!

    SvarSlett
  2. Og luke 19 er en av konas favoritter... The Christmas Song - bedre kjent som Chestnuts Roasting on an Open Fire... Skrevet i 1944 av Mel Torme og Bob Wells - udødeliggjort av Nat King Cole...

    SvarSlett
  3. Dette er selvfølgelig helt rett, Tore, likevel er ikke du dagens vinner... Bjørn svarte via Facebook-chat to timer før deg, så nå haler han innpå...

    Morsomt for meg med litt konkurranse her...

    SvarSlett