onsdag 22. desember 2010

Rachel radbrekker juleklassikere - luke 22














Tore, du haler nok dette i land. Jeg er imponert over hvor fort du tok gårsdagens gåte. Det var Julekveldsvisa av Prøysen fra 1951 jeg skulle fram til.

...men stjerna sto å blunke på himmelhvelven blå...

Nå skal jeg fintelle antall svar, så blir det morsomt å se hvem som blir årets juleklassiker etter hvert.

Så til dagens utfordring:

In the star shine
the angels danced
above Bethlehem
 Lykke til!

Og her er den beste versjonen av White Christmas, noen sinne! Her har dere Otis Redding!

2 kommentarer:

  1. Denne var verre... Helt til jeg begynte aa sette noen ord sammen... I stjerneglansen gikk engledansen i Betlehem... Fra Du Groenne Glitrende Tre har tekst av Krohn og melodi av enten Grieg eller Weyse - men jeg finner ikke noe aarstall...

    SvarSlett
  2. Du er rå. Trodde jeg klarte å sette dere fast der, altså! Klarer heller ikke helt å tidfeste denne. Men Grieg og Krohn er altså opphavet til melodi og tekst...

    SvarSlett