torsdag 23. desember 2010

Rachel radbrekker juleklassikere - luke 23














Da er det en dag igjen, dere! Det begynner å se ut som det skal bli jul i stua nok en gang. Julekalenderen nærmer seg slutten. I går imponerte Tore Skogseth nok en gang. Jeg trodde min radbrekking av den tradisjonelle "Du grønne glitrende tre, goddag!" av Grieg/Krohn hadde gjort opphavet uigjennkjennelig. Den gang ei.

Så får vi se om det er like lett å finne ut av hvilken låt det er jeg har forsøkt å ødelegge denne gangen!

Gamleåret forsvinner som en vind
Hyll det nye, alle karer og kvinns!

Lykke til!

Og her er den vakre julesangen fra "Jul i svingen". Det er min presang til dere alle idag!

2 kommentarer:

  1. Denne var rimelig vanskelig... Saftig omskrivning - men helt i ånden til sangen Deck The Halls (dersom jeg har rett). Melodien er muligens fra Wales fra 1500-tallet, men nedskrevet av Ddall - Hughes skrev teksten. Tror jeg, da.

    SvarSlett
  2. Jepp. Kunne ikke akkurat legge inn Falalalalalalala. Hadde vært litt for enkelt.

    Du er kongen, uten tvil ;)!

    SvarSlett