mandag 21. november 2011

Et forsøk på gjenåpning av bloggen.

Titt tei, her er jeg igjen!
Det nærmer seg jul, og kalendertid. Jeg innser at jeg ikke kan la en jul gå forbi uten den tradisjonelle radbrekkingskalenderen min. Tidligere har jeg radbrekket 80 - og 90-tallet, samt juleklassikere. Dessverre har jeg ikke fulgt like mye med fra 2000 fram til i dag, jeg er ikke helt på bærtur, men føler at 20-åringene får ta seg av de tiårene der.

Årets julekalender blir radbrekkingens svar på McMusic, men forhåpentligvis med noe høyere kvalitet. Det er duket for Rachel radbrekker " schlagere" uansett tiår. Jeg håper på mange deltagere i år som i fjor, og at noen kan utfordre Tore Skogseth som gjorde rent bord. Premien er tittellen "århundrenes schlager". Det er på tide å åpne bloggen igjen!

Jeg skal forøvrig gjøre mitt beste for å holde liv i bloggen denne gangen. Kjenner på meg at skrivesperren sakte men sikkert holder på å løse seg opp. Dessuten har jeg møtt et par katalysatorer siden sist (De setter sikkert pris på sammenligningen siden begge er doktorer i kjemi). Jeg var nemlig på venninnetur hos ei god venninne i Sverige forleden og fikk der en bøtte med skjenn for at jeg ikke skrev blogg lenger. Og det skulle jeg bare vite, at "twittermeldingene mine ikke holdt samme standard som blogginnleggene"! Vel talt. Jeg bifaller.

Nå skal det likevel la seg godt gjøres å servere spontan kvalitet hver gang man lirer av seg 140 tegn på Twitter. Man kan holde seg oppdatert og få slengt seg med i noen lyndebatter, javel, men de dype drøftingene og samtalene finner man ikke der.Skriver jeg et blogginnlegg derimot er det iallfall hakket mer gjennomarbeidet. Det kan jo til og med hende at jeg tar meg tid til å lese korrektur! Så dette blogginnlegget dedikerer jeg til mine venner i Kyrksten. Håper dere finner noe av den gode gamle bloggfølelsen igjen her...

Neste innlegg skal handle om god barnelitteratur, så følg med!

Godt å være tilbake.

Blogghilsen, Rachel

2 kommentarer:

  1. Kjærlighet denne bloggen, holde oppe det store arbeidet ønsker deg alt godt.....

    Julebord

    SvarSlett
  2. Takk for det, jeg skal gjøre mitt beste!

    SvarSlett