torsdag 15. desember 2011

Luke 15- Rachel radbrekker schlägere!

Godtfolk, det er klart for åpne dagens luke. Her blir det ingen blåtår, men en liten utfordring.

Aller først. Svaret på gårsdagens utfordring fant mine svenske venner relativt kjapt, og det var ganske imponerende ettersom jeg hadde hentet den minst prangende linja fra låta jeg skulle fram til. 70-tallsklassikeren som sikkert også har nådd hitlistene med Madonna på 2000 - tallet var selvfølgelig "American Pie" av og med  Don McClean fra albumet med samme navn i 1972. Vi unner oss virkelig et gjenhør med originalen.


Og nå til dagens dagens utfordring, en 90-talls hit som nådde toppen av singellistene i hjemlandet til gruppa/artisten.

Jeg er ute etter:

1. Tittel
2. Album
3. Artist
4. Årstall

"Han leser Balzac, og knasker prozac."

Lykket til!


4 kommentarer:

  1. Gubben o Gumman sier
    1) Country House Lyrics
    2) The Great Escape
    3) Blur
    4) 1995

    SvarSlett
  2. Tyggiz sez: Blur, 1995, Country House, Great Escape. Synges av Damon Albarn!

    SvarSlett
  3. Rettelse fra Gubben o Gumman:
    1) Svaret skal være Country House

    SvarSlett
  4. oooooooooo, det var close. Men jeg kan tilføye at Trygve svarte på den muntlig på samme tidspunkt som gubben og gummers postet den. We call it a draw..

    SvarSlett