fredag 16. desember 2011

Luke 16 - Rachel radbrekker schlägere!

Ja da står verden til påske, kanskje. Det ble uavgjort i går. Trygve, min kjære mann, og svenskekvisserne svarte likt, og delte dermed poengsummen. Det gjør vel lite fra eller til, for den smarte ser nå at det er få dager igjen til jul, og Gubben og Gummers leder med sjumilsteg.

Gårsdagens låt som var blitt radbrekket av meg var altså: "Country House" av Blur. Den ble gitt ut på plata "The great escape" og året var 1995. Mange gode minner fra den tiden, ja.


Men nå over til dagens godbit. Dette er en superhit fra 60-tallet, som er blitt covret av rimelig mange band i etterkant. Favoritten min er nå likevel originalen. I dag har jeg nok vært til utro mot teksten,den skal jo rime! Det skal være mulig å tolke seg til hvilken låt det er likevel. Jeg er ute etter:

1.Tittel
2. B-side
3.Band/artist
4. Årstall


Jeg trodde at man kunne tro på kjærlighet’n
Men jo mer jeg ga, dess mindre fikk jeg visst
Hvorfor dele hjerte sitt
Når alt du får er dritt
Jeg trengte sol, men regnet det kom - stritt.


Lykke til!

1 kommentar:

  1. Gubben o Gumman sier:
    1) I'm a believer
    2) (I'm not you're) steppin' stone
    3)The Monkees
    4) 1966

    SvarSlett