søndag 18. desember 2011

Luke 18 - Rachel radbrekker schlägere!

Jepp, jeg vet jeg har hoppet over en dag. Ble litt mye festligheter og forberedelser igår. Men jeg er tilbake idag. I luke 16 hadde jeg gått løs på en klassiker fra 1966. "I'm a beliver" med the Monkees. Singelen har også superlåta "I'm not your stepping stone" som B -side. Ingrid og Henrik klarte denne gåten også, selv om jeg hadde gjort mitt for å ødelegge poesien til Neil Diamond. ( Jepp det er Neil Diamonds låt, og han har gitt den ut, men det var hit-en med the Monkees jeg skulle fram til).


Og så til dagens utfordring. Vi holder oss i det gyldne tiåret 1960-1970. Låta gikk helt til topps både i Norge, i Europa og USA. I dag vil jeg ha:

1. Tittel
2. Artist/Band
3. Album
4. Årstall


"kidsa ler av ham bak hans rygg
og fyren har aldri på seg hyre i regnet
han e’kke trygg"


Lykke til!

1 kommentar:

  1. Gubben o Gumman sier:
    1) Penny Lane
    2) The Beatles
    3) The magical mystery tour
    4)1967

    SvarSlett