fredag 2. desember 2011

Luke 2 - Rachel radbrekker schlägere!

Velkommen til dag 2 og gratulerer til Ingrid og Henrik aka Anton og Gumman med alt rett på den første utfordringen. Svaret var selvsagt:

"Kontroll på kontinentet" "Ompa til du dør" -2001 -
Kaizers Orchestra!

Og for de av dere som lurer på hvordan man svarer på dagens utfordring. Vel det er førstemann til mølla. Dere kan svare i kommentarfeltet, på Facebook, Google + eller Twitter.

Nyt gårsdagens låt før du går videre på dagens utfordring!

I dag skal vi tilbake til 60 - tallet. Jepp, her gjelder det å lete etter gamle tekstbiter som har satt seg fast blant de små grå. Låta jeg er ute etter nådde 1.plass på amerikanske Billboard i en uke - den nådde også førsteplass i Storbritannia.
















Jeg skal fram til:

1.Tittel
2. Album
3.Artist
4.Årstall

Skru tiden tilbake, her er dagens utfordring!

Jeg lukker øynene; hun er liksom nærere nå
Mykt smil, og jeg vet hun må være snill
Når ---Jeg ser henne inn i øynene
Drar hun med meg til en verden av blomster

Søtladent og vakkert akkurat slik som det skulle være på 60-tallet, eller? Iallfall, lykke til med dagens utfording!


4 kommentarer:

  1. 1. Good Vibrations
    2. Dette er lureriet... Den var planlagt til Smile (påbegynt under Pet Sounds)... Så Smile kan vel fremdeles teknisk sett være riktig
    3. The Beach Boys
    4. 1966

    Trur eg...

    SvarSlett
  2. Anton og Gumman satser idag på:
    1. Good Vibrations
    2. Utgitt som single med "Let's go away for a while på B-sida.
    3. The Beach Boys
    4.1966

    SvarSlett
  3. He he, her har vi noen spennende svar. Vi får se om vi får flere varianter i løpet av dagen...Den som venter til i kveld får se hvem som vinner dagens utfordring...

    SvarSlett
  4. Seieren i dag går til Tore som hadde fullstendig rett. Til Ingrid og Henrik må jeg si, bra forsøk, men en singel utgjør ikke et album, og det var albumet jeg spurte etter. Stilling 1-1. Lykke til i morra!

    SvarSlett