lørdag 3. desember 2011

Luke 3 - Rachel radbrekker schlägere!

Gratulerer til Tore Skogseth med seier i gårsdagens quizrunde!

Jeg skulle fram til låta "Good vibrations" tiltenkt til SMiLE -prosjektet men som fikk plass på "Pet Sounds". Den ble gitt ut som singel først, året var 1966 og bandet var "The Beach Boys". "The SMiLE-sessions" kom ut i år, og her finner vi "Good vibrations" sammen med flere til nå ukjente innspillinger.


Låta er verdt et gjenhør. Ta deg tid til å lytte før du går videre til dagens utfordring.

Stillingen foreløpig er:
Ingrid og Henrik: 1
Tore: 1

Moro om flere melder seg på i kampen om tittelen "årets schläger".

Idag skal vi noen tiår fram i tid igjen, til nittitallet. Låta jeg skal fram til gikk til topps i over 12 land og lå 4 uker på toppen  av Billboard. Den gikk rett til topps her hjemme også.


Vi skal fram til:
1.Låt-tittel
2.Album
3.Artist
4. Årstall



All blomstene som du plantet, mamma
I bakgården
Alle døde med deg

Lykke til!


4 kommentarer:

  1. Gubben O Gumman sier>
    Nothing Compares to You
    I do not want what I havent got
    Sinead O'Connor
    1990

    SvarSlett
  2. Vel... Siden du spurte om en låt som kom på hitlistene i 90-tallet har vel Gubben O Gumman rett... Selv skylder jeg selvsagt på tidsforskjellen her... Men det er en sang skrevet av Prince, og Nothing Compares To You kom først ut på albumet The Family av The Family i 1985.

    SvarSlett
  3. Og jeg glemte :-) for å understreke at det ikke var surmuling i det forrige innlegget...

    Tore

    SvarSlett
  4. He he, moro med litt kniving. Vel, selv om du har rett Tore skal jeg nå fram til den versjonen som endte på topp av listene i over 12 land. Dette er en schlagerkviss ;) Så her må jeg likevel gi Anton og gumman rett. Skal øke spenningen med å legge ut neste oppgave rett over midnatt slik at amerikaneren kan få være med på ordentlig ;)

    SvarSlett