søndag 4. desember 2011

Luke 4 - Rachel radbrekker schlägere!

Så er vi så vidt kommet oss over til den 4. desember, og det er bare å konstatere at Ingrid og Henrik er i tet. Jeg skulle fram til Sinead O'Connors monsterhit fra 1990 - "Nothing Compares to you", fra "I do not want what I haven't got." Gratulerer!

Jeg vet at låta er laget av Prince og at den ble spilt inn av the Family i 1985, men da nådde den ikke slike høyder som i 1990. Nå var det hit'en jeg er ute etter, og da må jeg nesten gi Ingrid og Henrik rett.

Her er et gjenhør med den fantastiske nydelige låta som var dagens utfordring:

Siden jeg har med både natterugler, amerikanere, vanlige 8-16-folk osv på denne kvissen, er det betimelig å legge ut ny oppgave på forskjellige tidspunkt. Så idag har jeg bestemt meg for å legge ut oppgaven rimelig tidlig (eller sent alt ettersom).

Oppgaven i dag er kanskje litt vanskeligere enn de forrige. Teksten er løsere oversatt for å få til rim og rytme. Noe tolkning fra min side må påregnes. Hit'en er fra 80-tallet, den toppet både britiske lister og Billboards topp 100 -liste. Den var pop her hjemme også.


Her er dagens oppgave. Jeg skal som vanlig fram til:

1.Tittel
2. Album
3. Artist
5.Årstall


Overøs meg med kyss,beibi
Elsk meg i din favn
Rull meg i klasselaken
Jeg kommer aldri i havn

Det var det der med radbrekkinga da vet dere ;)
Lykke til!

3 kommentarer:

  1. Gubben og Gumman sier vi skal frem til 1. Call me 2. Her lurer vi. Den kom som singel i 1980, og vi finner ikke noe album 3. Blondie 4. 1980

    SvarSlett
  2. Tillegg fra Gubben og Gumman 2. Soundtracket til American Gigolo, siervi, om du synes det gjelder som album.

    SvarSlett
  3. Jeg bøyer meg i støvet for gubben og gumman... Jeg trodde jeg skulle bli tidlig nok ute, men den gang ei... De har så rett! Denne hadde jeg ikke tatt om jeg ikke hadde flyttet til USA, men her spilles Call Me titt og ofte - litt for ofte for min smak...

    SvarSlett